Med venlig hilsen, MVH, VH, best regards. Hvad skal du egentlig vælge og hvordan opfatter kunder og samarbejdspartnere det, hvis du bruger forskellige hilsener hver gang?
Med en fast e-mail signatur er det muligt at lave flotte professionelle signaturer til alle dine e-mails. Det er noget som værdsættes blandt professionelle, som således har mulighed for nemmere at genkende dig og komme i kontakt med dig efterfølgende.
En e-mail signatur indeholder nemlig normalt mere end blot et kort “Mvh Carsten”, da det er her du kan indsætte yderligere kontaktoplysninger m.m.
Sådan ser en professionel e-mail signatur ud
En professionel e-mail signatur indeholder blandt andet følgende elementer:
- Afskedshilsen (f.eks. Venlig hilsen / Best regards)
- Dit fulde navn
- Evt. din stilling i firmaet
- Evt. firmalogo
- Evt. fysisk adresse
- Telefonnummer / andre kontaktoplysninger
- Website
Ovennævnte kan nemt opsættes ved hjælp af e-mail programmets egne funktioner, som du finder instruktioner til herunder.
Opsæt e-mail signatur i Outlook

Det kan være lidt kringlet at finde frem til de indstillingsmuligheder, der lader dig skrive din egen e-mail signatur i Outlook. Herunder guider vi dig til ovenstående skærmbillede, så du kan finde det selv.
- Log ind på din Outlook e-mail.
- Klik på tandhjulet oppe i højre hjørne.
- Klik på “Se alle Outlook-indstillinger” i nederste højre hjørne.
- I det nye vindue klikker du på “Mail” i venstre kolonne.
- Dernæst vælger du “Skriv og svar” i kolonne 2 fra venstre.
- Du kan nu lave din egen e-mail signatur i Outlook.
Opsæt e-mail signatur i Gmail

For at komme til din e-mail signatur i Gmail, skal du følge disse trin:
- Log ind på din Gmail.
- Klik på tandhjulet øverst til højre.
- Vælg fanen “Generelt” øverst til venstre.
- Rul ned af siden, til du finder “Signatur”.
- Du kan nu lave din egen e-mail signatur i Gmail.